Chronologisch overzicht voorbeelden en schema's
Hoofdstuk 1 De basis
|
Voorbeeld korte adviestekst over Magnetic Resonance Imaging |
1.2, oef. 3 |
|
Voorbeeld inleiding uit adviesrapport/afstudeerscriptie over duurzaam inkopen |
1.2, oef. 5 |
|
Overzicht teksteisen |
1.3 |
|
Voorbeeld inleiding uit beoordelende tekst over de vraag: in hoeverre kan Nederland gekwalificeerd worden als belastingparadijs? |
1.3, oef. 7 |
Hoofdstuk 2 De analysefase
Hoofdstuk 3 De bouwplanfase
|
Basisstructuur beoordelende tekst |
3.1 |
|
Twee voorbeelden handgeschreven bouwplannen |
3.1.1 |
|
Voorbeeld handgeschreven bouwplan beoordelende tekst met de centrale vraag: met welk cijfer wordt deze opdracht beoordeeld? |
3.1.1, oef. 1 |
|
Basisstructuur beschrijvende tekst |
3.1.2 |
|
Basisstructuur notulen |
3.1.2, oef. 2 |
|
Basisstructuur projectplan |
3.1.2, oef. 4 |
|
Basisstructuur probleemverkenning met een verklarende centrale vraag |
3.1.3 |
|
Basisstructuur onderzoeksrapport |
3.1.3 |
|
Voorbeeld verfijnd bouwplan verklarende probleemverkenning met de centrale vraag: wat zijn de problemen met teken en waardoor worden deze problemen veroorzaakt? |
3.1.3, oef. 5 |
|
Voorbeeld globaal bouwplan onderzoeksrapport met de verklarende centrale vraag: waarom verdienen vrouwen in Nederland minder dan mannen in vergelijkbare banen? |
3.1.3, oef. 6 |
|
Basisstructuur voorspellende tekst |
3.1.4 |
|
Basisstructuur beoordelende tekst |
3.1.5 |
|
Voorbeeld globaal bouwplan beoordelende tekst met de centrale vraag: welke vouwfiets is het meest geschikt voor de met de trein reizende forens? |
3.1.5 |
|
Voorbeeld verfijnd bouwplan beoordelende tekst met de centrale vraag: in hoeverre kan Nederland gekwalificeerd worden als belastingparadijs? |
3.1.5, oef. 7 |
|
Voorbeeld bouwplan (in wording) beoordelende tekst over de centrale vraag: in hoeverre voldoet het onderzoek O’Gorman e.a. aan de beoordelingscriteria betrouwbaarheid, interne validiteit en generaliseerbaarheid? |
3.1.5, oef. 8 |
|
Basisstructuur adviserende tekst |
3.1.6 |
|
Model: standaardgeschilpunten |
3.1.6 |
|
Basisstructuur onderzoeksrapport |
3.1.6 |
|
Voorbeeld verfijnd bouwplan adviserende tekst met de centrale vraag: welke acties moet de zwemvereniging op korte termijn ondernemen om nieuwe trainers te vinden, zodat de continuïteit van de trainingen gewaarborgd wordt en voldoende techniektrainingen gegeven kunnen worden? |
3.1.6, oef. 9 |
|
Voorbeeld hoofdstukbouwplan |
3.1.7 |
|
Checklist bouwplan |
3.1.8 |
|
Voorbeeld bouwplan reflectieverslag stage |
3.1.8, oef. 11 |
|
Voorbeelden titels |
3.2.1, oef. 1 |
|
Voorbeeld omslag |
3.2.2 |
|
Voorbeeld titelpagina |
3.2.3 |
|
Voorbeeld samenvatting bachelorscriptie |
3.2.4, oef. 2 |
|
Voorbeeld voorwoord |
3.2.5 |
|
Voorbeeld inhoudsopgave |
3.2.6 |
|
Voorbeeld begrippenlijst |
3.2.7 |
|
Voorbeeld symbolenlijst |
3.2.7 |
|
Voorbeeld inleiding adviestekst |
3.2.8, oef. 7 |
|
Voorbeeld inleiding (stage)reflectieverslag |
3.2.8, oef. 8 |
|
Voorbeeld inleiding literatuurverslag |
3.2.8, oef. 9 |
|
Voorbeeld figuur |
3.2.9 |
|
Voorbeelden bibliografie/titelbeschrijvingen volgens APA |
3.2.12 (2) |
|
Hoofdstuk 3.3 Onderbouwen |
|
|
Voorbeeld enkelvoudige argumentatie |
3.3.1 |
|
Voorbeelden verzwegen argumenten |
3.3.1 |
|
Voorbeeld onderschikkende argumentatie |
3.3.2 |
|
Voorbeeld meervoudige argumentatie |
3.3.3 |
|
Voorbeelden nevenschikkende argumentatie |
3.3.4 |
|
Voorbeeld concessieve argumentatie |
3.3.5 |
|
Voorbeelden signaalwoorden die op argumentatie duiden |
3.3.6 |
|
Voorbeelden argumentatiestructuren in oefeningen |
|
|
Voorbeelden beoordelingen argumentatie |
|
|
Model: standaardgeschilpunten |
3.3.13 |
Hoofdstuk 4 De formuleerfase
Hoofdstuk 5 De correctiefase
|
Voorbeelden spelfouten (en hun correctie) |
5.1 en oef. 1 - 11, oef. 15 |
|
Voorbeelden interpunctiefouten (en hun correctie) |
5.2 en oef. 9 - 11, oef. 15 |
|
Aandachtspunten lay-out |
5.3 |
|
Checklist voor correctie (eind)tekst |
5.4 |